Vacsorázd ezt este hat után!

Szerző enproteinem admin 2019. 05. 14. 0 Hozzászólás

A fitnesz és diéta mendemondák egyik kedvelt témája az esti étkezés, vagyis pontosabban az utolsó étkezés időpontjának a feszegetése: ehetünk-e este hat után?

Honnan gondoljuk azt, hogy a késői étkezés elhagyása hasznos?

Az esti étkezésekről manapság a TV előtt sült krumplit nassoló, vagy épp kiéhezve a hűtőt feltúró emberkép jut az eszünkbe – hiszen a rohanó hétköznapok az okai, ahol ugyanis nem mindenkinek jut lehetősége csendben és békében elfogyasztania ebédjét, - ezáltal kiéhezetten hazaérve a hirtelen összecsapott vacsorára nem pont a kíméletes és egészséges jelzők lennének a dominánsak.

Ebből a szempontból tényleg jogos, hogy emiatt hízunk. DE! Nem az időpont a hibás, hanem ami az egész napi kalória bevitel (a bevitt makrotápanyagok mennyisége és minősége). Vagyis – ha egész nap relatív kevesebbet ettünk, akkor egy kiadósabb vacsora is belefér – főképp ha odafigyelünk a bevitt ételek minőségére!

Ami fontos, hogy az utolsó étkezés mindenképp tartalmazzon magas fehérjetartalmú és lassan felszívódó elemózsiát – például zsírszegény túró, sovány húsfélék zöldségkörettel, illetve a táplálékkiegészítők között pedig egy finom kis kazein "puding" is elsöprő íz-élményekkel zárja a napod.

Konkrétan az alábbi javaslatok azok, amiket bátran ehetsz diéta alatt, akár este 10 órakor is!

Este (is) hasznos fehérjék:

  • zsírszegény tehéntúró és cottage cheese
  • light sajtok (mozzarella, feta)
  • csirkemell
  • tojás
  • halak
  • kazein

Mellé ehetsz:

A tejsavó gyors felszívódású – így őt önmagában ne szánd vacsira! Túróba elkeverve vagy kis joghurtba viszont lassíthatod a felszívódását!

Amit tarts be – hogy valóban az esti dőzsölés az előnyödre válljon:

A mennyiséget szabd a napi kalóriahatáraidhoz és a céljaidhoz! Ha diétázol, akkor legyen a teljes napi makrobeviteled kiszámolva, így konkrétan tudni fogod, hogy az esti étkezésnél mennyivel gazdálkodhatsz.

Este lefekvés előtt már 1-2 órával jobb nem enni, hogy a tested az alvásra és a regenerációra tudja fordítani az idejét.

Ha este edzettél, akkor fehérje mellett némi szénhidrátot is bevihetsz – akár diéta esetén is, ha az belefér a napi makrókba. Ha nem este edzel, akkor hagyd el az utolsó étkezésből a szénhidrátot, és inkább a fehérje és zsír kombinációra törekedj.

A zsírt és a szénhidrátot együtt fogyasztva mindenképp érdemes kerülni, még a nap többi részénél is.

Leave a Comment