Az utolsó lépés a szálkásításhoz! 1700 kalóriás étrend a nagy hajrához!

Szerző enproteinem admin 2019. 05. 05. 0 Hozzászólás

Nehéz egy általános étrend sablont írni, hiszen az alkattól, anyagcserétől, mozgástól, életmódtól – no és persze a lehetőségektől mind függ, hogy mekkora kalóriabevitellel fogyunk vagy hízunk.

Ez most egy könnyen követhető, durván 1700 kalóriát tartalmazó, főképp magas fehérjebevitelre épülő étrend, megfelelő arányú makrotápanyagokból: zsírszegény fehérje, összetett szénhidrátok és csupa jó zsír!

Neked való ez az étrend?

Főképp olyan férfiakra terveztük, akik heti 3 alkalommal hobbi szinten edzenek, és nincs rajtuk már jelentős felesleg. Lányoknál kifejezetten intenzív edzés mellett és izmosodási szándékkal lehet alkalmazni.

Vagyis: ha Te egy közepes fizikai aktivitást végző 80-90 kiló körüli, alacsonyabb termetű férfiaknak ajánlott, akik tehát kisebb súlyfelesleggel rendelkeznek. Ezen kívül nagyobb testsúlyúaknak is javaslom, amennyiben semmi vagy nagyon alacsony aktivitást végeznek. Ennél nagyobb súly vagy mozgás mellett ez a kalóriamennyiség alacsony lenne, illetve kisebb testsúly esetén pedig nem indítana be fogyást.

Hogy mérd a hatékonyságát?

Az étrenddel heti fél-1 kilót kell(ene) lefaragni. Ha már egy ideje diétázol, akkor heti fél kiló a reális. Ha ennél gyorsabban fogysz, akkor emelj a kalóriabevitelen 100 kalóriával (egy plusz fehérje, protein csoki, 1 evőkanál mogyoróvaj).

Ha nem indul be a fogyás, akkor első körben az edzések intenzitásán növelnék: plusz egy edzésnap, plusz egy kardió… intenzív köredzések, akár egy jó kis motiváló zsírégetővel – de ha így sem megy le semmi, akkor érdemes picit visszább venni a szénhidrát adagból.

Az étrendben alapvető tudnivalók: mindent nyersen mérünk, fűszerezni bátran lehet. Olajhasználat csak a megjelölt mennyiségben, főzéshez párolás, sütőzacskó vagy egyén zsírmentes opciókat válaszd. (Ha nagyon gyorsan fogysz, akkor például adhatsz 1-1 evőkanál kókuszolajat a menühöz.)

1. étkezés: 50 g Myprotein palacsinta porból készült palacsinta és bele 125 g túró, 50 g áfonyával megszórva

2. étkezés: 1 db Myprotein Oats and Whey szelet és 1 db alma

3. étkezés: 120 g csirkemell + 120 g bulgur + 100 g zöldség

4. étkezés: 120 g csirkemell + 150 g zöldség + 1 evőkanál mogyoróvaj „desszertnek”

5. étkezés: 125 g zsírszegény túró + 30 g protein por + 10 db mandula

Folyadékbevitel: Napközben 4 liter víz vagy cukormentes tea

Javasolt kiegészítők:

reggel: vitaminok, termogén zsírégető

edzés vagy kardió előtt: aminosavak

edzés után: 30-40 g fehérje por

este: halolaj kapszula

Leave a Comment