Miért nem megy le a zsír?

Szerző enproteinem admin 2019. 04. 03. 0 Hozzászólás

A nyár közeledtével mindenki bőszen készül a strandszezonra – persze aki nem megfelelő forrából, vagy nem körültekintően választja meg az információkat a diétájához, az gyakran tévútra téved… vagyis a vágyott kilók nem indulnak meg lefelé, vagy nem olyan mértékben, mint reméltük. Mi lehet a hiba?

"Nem eszem semmit, de mégsem fogyok”…vagy jobb esetben „Alig eszem, de mégsem fogyok…”

Ha hirtelen lecsökkented drasztikusan a bevitt kalóriát, akkor a szervezet nagyon gyorsan elkezd raktározni: lelassítja az anyagcserét, és átáll spájzoló üzemmódba. Sőt, van rosszabb. Elkezdik bontani az izomfehérjét, melynek következménye az egyre gyatrább anyagcsere, stagnálás, puhos test. Igen, a megszerzett izomzattól könnyen búcsút tud inteni a test, ha nem eszel elég fehérjét!

„Kis súllyal és magas ismétlésekkel szálkásítok”

Népszerű hiba, hogy a diéta kedvéért dobjuk a nagy súlyokat és kemény ismétléseket… De! A csökkent terhelés nem fog adni elegendő ingert az izomtömeg megtartására… így ugyan az történik, mint amit fenn vázoltunk… a tested lebontja. A végeredmény pedig akkor már ismerős: petyhüdt test és lassuló anyagcsere. Diéta ide vagy oda, tedd oda magad keményen minden edzésen!

Mindent megtettél mégsem fogysz? Mennyi kalóriát is eszel PONTOSAN egy nap?

A "diétázók" többsége azt se tudja konkrétan, hogy miből mennyit eszik egy nap… és azt sem, hogy egyes ételek mennyi kalóriát tartalmazhatnak.

Nem az ételek mennyisége, hanem a minősége számít! Tehát lehet, hogy konkrétan Te valóban egy 'light' majonézes salátán vegetálsz egész nap - és bár mennyiségileg kevésnek tűnnek, de a kalóriaértékük roppant magas. Na és persze ne feledkezzünk meg a folyékony kalóriákról sem! A gyümölcslevek, ízesített vizek, tejeskávék remek forrásai a plusz kalóriáknak.

Érdemes táplálkozási naplót vezetni, és megtanulni kiszámolni az ételek kalóriaértékét – lehet hogy meg is lepődsz, mennyire sokat vittél be egy nap! Persze innentől pedig megvan az út: csökkenteni kell a mennyiséget úgy, hogy heti fél-1 kilós súlyveszteség legyen!

Figyelj az inzulinra!

Sokan érvelnek, hogy csak a kalória számít – ha az adott keretben vagyunk, akkor ehetünk bármit, nem fogunk hízni. Azt azért illik megemlíteni, hogy a testednek több szempontból sem mindegy, hogy azt az 500 kalóriát kakaóscsigából vagy egy bulguros csirkepaprikásból viszed be. Például azért, mert a gyors felszívódású szénhidrátok megemelik az inzulin szinted – az inzulin pedig anabolikus hormon, azaz a felépítő folyamatoknak kedvez – és a zsírégetés magas inzulin szint mellett így nincs! Aki fogyni akar, annak olyan ételeket kell választania, ami az inzulint nem emeli meg, hogy ne zökkenjen ki a teste a zsírégetésből!

Rettegés a „finomságoktól”…

Egy monoton diétába bele lehet fásulni. Észre sem veszed, de az étkezésed már nem okoz többé örömet, hanem csak tápanyag bevitellé degradálódott. Zabkása, csirkemell, ízetlen rizs, főtt brokkoli… Egy idő után mentálisan is besokallasz, és hiába kapja meg a tested azt, amit kell – a „lelked” éhezni fog… Nem kell lemondani mindenről, hiszen számtalan recept-alternatíva van fenn… zabpalacsinta, proteines muffin… de ha néha beeseik egy kis zsírszegény sajtos csirke, vagy egy retro tejberizs, akkor sem dől össze a világ… a ÉnProteinemnél is rengeteg fitt finomságot találsz, amelyek segítenek átvészelni ezeket a nassolási ösztönöket!

Leave a Comment