Hogyan növeld a tesztoszteron szinted természetes úton? Itt van 5 tipp!

Szerző enproteinem admin 2019. 03. 03. 0 Hozzászólás

A tesztoszteron a legfontosabb férfi szexuális hormon, aminek jelentős szerepe van a férfiak egészséges, erőteljes fizikumának kialakulásában. Azt tudni érdemes, hogy a szintje az életkorral haladva nem állandó, hanem 25-30 éves kor fölött természetes módon, lassan elkezd csökkenni – így nem árt valamilyen természetes, egészségre nem káros módon picit optimalizálni a szintjét.

A természetes tesztoszteron fokozás lényege, hogy NEM külső forrásból visszük be a hormont, hanem egészséges úton a saját szervezetünket ösztönözzük az optimális tesztoszteron szint elérésére, növelésére. Ennek több pozitív hozadéka is lehet:

  • Erő- és izomtömegnövekedés
  • Jobb fizikai teljesítmény
  • Jobb libidó
  • Gyorsabb regenerálódás

1.Étkezz minőségi módon

A húsokban és a tojásban található aminosavak és telített zsírok, kritikus fontosságúak a tesztoszteron termelés szempontjából. Az avokádó, a mogyoróvaj vagy más magvak, illetve a halak mint pozitívan befolyásolják a termelését.

Kutatások kimutatták, hogy néhány zöldség rendszeres fogyasztása is segít fokozni a tesztoszteron szintet is. A legerősebb fokozó hatással a brokkoli, a karfiol és a kelbimbó bír, azonban a már meglévő tesztoszteron megtartására a legjobb az említett avokádó, a káposzta, a gránátalma és a fokhagyma.

2. Megfelelő gyakorlatok az edzéstervedben

A tesztoszteron szint bármilyen fizikai munkavégzésre enyhén megnövekszik. De jelenlegi tudásunk szerint a nehéz súlyokkal és a sok ízületet megmozgató gyakorlatok indítják meg a legnagyobb mértékű kiválasztását. Ilyen gyakorlatok: guggolás, húzódzkodás, tolódzkodás, vállból nyomás rúddal, fekvenyomás/fekvőtámasz nehezítve.

3. Pihenj!

A túlzásba vitt edzés ellenkező hatással bír – a túledzés csökkenti a tesztoszteronszintet. A nem megfelelő alvás mennyiség szintén nem lesz jó hatással: a napi 7-8 órás alvás kell ahhoz, hogy a növekedést segítő hormonális folyamatok beinduljanak.

4. Kukába a káros szokásokkal!

Az alkoholfogyasztás és a dohányzás biztos módszer a hormonszinted rombolására. Ezekről mindenképp szokj le – nemcsak az egészséged miatt, hanem biztos Te is tapasztaltad, hogy egy átpiált éjszaka után másnap az edzés, és úgy ámblokk az egész regeneráció csődöt mond…

5. Kiegészítők, melyek természetes úton serkentik a tesztoszteron termelésed

Legismertebb a kiegészítők között a királydinnye, közismertebb nevén tribullus terrestris. Számos kutatás kimutatta, hogy rendszeres fogyasztása 50%-al is megemelheti a tesztoszteronszintet. Kutatások kimutatták még hogy egyéb anyagok is képesek közvetett módon a tesztoszteronszint növelésére. Ezek: D-vitamin, cink, magnézium, Acetyl-l-karnitin, HMB, Leucin, ZMA. Így az ezeket tartalmazó táplálékkiegészítőkkel is érdemes egy próbát tenned.

 

Leave a Comment