Lemaradt a mellizmod a fejlődésben? Megmutatjuk, mit tegyél!

Szerző enproteinem admin 2019. 02. 10. 0 Hozzászólás

Lemaradt a mellizmod a fejlődésben? Megmutatjuk, mit tegyél!

A mellizom elmaradt fejlődése kapcsán két fő probléma szokott felmerülni: az egyik az, hogy a segédizmok (főképp a váll és tricepsz) a mellizomhoz viszonyítva gyengék, így fekvenyomás során mellizmot nem tudjuk kellőképp leterhelni, hiszen ezek az izmok hamar feladják a küzdelmet.

A másik probléma pedig pont a fordított eset: az erősebb tricepsz és váll elveszi a terhelés jórészét a mellizom elől, emiatt kevesebb inger éri a mellet és nem tudod megfelelően kifárasztani.

Mit lehet tenni?

Az első esetben az úgynevezett előfárasztásos technikát alkalmazzuk. Ez – ahogyan a nevében is kiderült – arra való, hogy a mellizmot erősebb stimuláció érje. Egy izolált gyakorlattal - például a kézisúlyzós tárogatással - már szépen előre lefárasztjuk a mellizmot - így amikor a fekvenyomásra kerül a sor, akkor a mellizom nagyjából hasonló erőszinten lesz, mint a kisegítő izomcsapata.

Ezen kívül talán egyértelmű az is, hogy dolgozni kell a gyenge pontokon. Vagyis a váll és a tricepsz erősítését meg kell tolnod: az edzéseidben legyen hangsúlyos a vállból nyomás, a tolódzkodás, szűk fekvőtámasz, illetve a kitartott (overhead) gyakorlatok, mint a farmer séta.

A másik esetben igazából a fenti trükköt fordítjuk meg. A technika során egy alapgyakorlattal kezdünk, majd a kifáradás után a célzott izmot terhelő izolációs gyakorlattal zárjuk a munkát. Így ha már nem bírod többször kinyomni a rudat, akkor válts át egy izolálóbb gyakorlatra, mellyel aztán a mellizom minden rostját eljuttathatod a csúcsra.

Nézzünk edzéstervet!

Ha úgy érzed, hogy a melled erős, de a vállad és a karod adja fel a nyomást:

Kézisúlyzós tárogatás 4*10

Fekvenyomás rúddal egyenes padon 3*8

Fekvenyomás döntött padon 3*6-8

Negatív fekvőtámasz 2*amennyi megy

Ha úgy érzed, hogy a melled a gyenge pont:

Fekvőtámasz 3*10

Fekvenyomás rúddal 3*8-10

Fekvenyomás döntött padon 3*8

Kézisúlyzós tárogatás 4*10 – az utolsó sorozat bukásig

Ezen kívül, ha nem fejlődsz, akkor a táplálkozásodban is érdemes variálnod valamit, esetleg új kiegészítőt bevetni. Ilyen esetben a kreatin használatát nagyon javaslom: hozza az erőt, így h elakadtál a súlyokban, akkor a használatával könnyen áttörheted azt a bizonyos platót!

Leave a Comment