Egy trükk, hogy ne éhezz a diétádban!

Szerző enproteinem admin 2017. 12. 16. 0 Hozzászólás

Egy trükk, hogy ne éhezz a diétádban!

 

Jó, jó… tudjuk, hogy a december nem a koplalásról, kalóriamegvonásról és a fogyásról szól… ugyanakkor ha szeretnénk éhség csökkentve belevágni a karácsonyi kajálásokba, és az újévi diétát is korgó has mentesen végigtolni… akkor ideje megismerkednünk valakivel!

 

Az útifű maghéj (Whole Psyllium Husks) egy rostfajta. A rostok jelentős szerepet játszanak a gyomor- és bélrendszer megfelelő működésében, valamint tudományosan igazolt, hogy csökkenti a koleszterin szintet. A napi rostbevitel minimum 25 gramm az egészség megőrzése érdekében, de átlagosan az emberek a rostszükségletüket 10-15 grammal fedezik.

 

Az útifű maghéj saját tömegének többszörösét is képes magába szívni, ezáltal bármilyen folyadékot képesek zselésíteni. Csökkenti az éhségérzetet, hasznos kiegészítője lehet egy fogyókúrának is.

 

Ezt többféleképpen ki tudjuk használni a diétás-konyhában. Főzelékek, levesek, szószok sűrítésére is kiváló. Sok egészségtelen összetevőt spórolhatunk ki vele praktikus könnyedséggel, és így nem csak gyorsabban és egyszerűbben elkészíthetjük az ételeinket, de sokkal kalóriaszegényebb (és rosttal gazdagabb) lesz, mint a hagyományos esetben!

 

Nem szükséges összeforralni a folyadékkal, hidegen is tökéletesen működik – ezt a zseniális tulajdonságát amúgy más a nyers konyha kultusz is kiaknázta.

 

A zselatinnal készülő sütemények és krémek készítésénél is például kiváló alternatív megoldást jelenthet. Gyakorlatilag úgy működik, mint a zselatin, csak jóval egyszerűbb a használata. Az útifű maghéj természetes gyümölcszselék és gyümölcsrétegek, krémek szilárdítására is alkalmas.

 

Mivel növényi eredetű, vegetáriánusok is fogyaszthatják.

 

Kúraszerű fogyasztása jelentős mértékben hozzájárul az emésztési folyamatok gyorsításához és csökkenti az éhségérzetet. 85 százalékos rosttartalma révén kipucolja a beleket, közreműködésével helyreáll a bélflóra, így az immunrendszer egésze erősödik.

 

Így használd!

 

Ha nem sütéshez-főzéshez szeretnéd használni, hanem kifejezetten diétához, éhségcsillapításhoz, akkor a következőképp használd: 2,5 dl folyadékban 1 evőkanál útifű maghéjat keverj el és azonnal idd meg éhgyomorra – reggel és este.

 

Figyeljük arra, hogy használatakor sok folyadékot fogyasszunk.

 

Íme egy rostban gazdag, gyors kis recept, hogy abszolút ne legyél éhes!

 

Keverd össze mind, és hagyd állni 15-20 percet!

 

25 g zsírtalanított kókuszliszt

 

1 evőkanál Myprotein útifű maghéj

 

20 g Myprotein Impact Whey vaníliás protein

 

3 dl zsírszegény/növényi tej

 

1-2 tk. FLAVDROPS ízesítő – toffee ízben

 

ízlés szerint édesítőszer

 

+ mandula, mogyoró, áfonya belekeverve