Élet a tejsavón túl… avagy, ki hallott a kazein fehérjéről?

Szerző enproteinem admin 2017. 11. 07. 0 Hozzászólás

Élet a tejsavón túl… avagy, ki hallott a kazein fehérjéről?

 

A kazein a proteinek palettáján eléggé háttérbe szorult a népszerű tejsavó testvérével szemben, pedig roppant értékes fehérjeforrás – sőt, van az úgy, hogy még hasznosabb is a fogyasztása, mint a tejsavónak!

 

Ki is az a kazein fehérje?

 

A kazein kiváló minőségű fehérjeforrás, amelyet a tehéntej jórészét alkotja, és abból vonják ki.

 

A felszívódást illetően fontos tulajdonsága, hogy a gyomrunkban egy gélszerű anyagot képez, és felszívódása lassú, legalábbis a tejsavóhoz képest hosszabb időt vesz igénybe, ezért is szokták éjszakai fehérjeként használni.

 

Másik érdekessége, hogy a tejsavót lekörözve kiemelkedik a glutamin tartalmával – ami egy roppant fontos aminosav, hiszen izomzat aminosav állományának mintegy 60%-át adja!

 

Mikor jobb választás a kazein a tejsavó fehérjével szemben?

 

A gyors fehérje felszívódás közvetlenül edzések után kell csak, de elhúzódott felszívódás már sokkal előnyösebb a nap többi részében.

 

Ha izmosodni akarsz! A kazein tökéletes forrás arra, hogy a nap folyamán stabil aminosav ellátást biztosítsunk az izomlebomlás ellen – ami ugye testformálás során az egyik elsődleges szempontunk.

 

A kazein lassabb aminosav beáramlása miatt akár 6-7 órára is megemeli az aminosav szintet a véráramban – és lát el értékes fehérjével! Vagyis a kazein elfogyasztásával legalább 6 órán át nem kell aggódnod az izomlebontás miatt! Így ha a nap folyamán nem tudsz szilárd étkezéshez jutni, akkor a kazein szuper mentőöv ötlet!

 

Kazein a diétához! A biológiai tulajdonságainak köszönhetően hosszú ideig biztosítja a teltségérzetet, így tökéletes opció lehet arra az esetre, ha egy magas fehérjetartalmú finomsággal akarnád kiváltani valamely étkezésedet – ezzel is lejjebb tornázva például a szénhidrát/kalória bevitelt – mivel a kazein szinte elhanyagolható zsír és szénhidráttartalmú.

 

Tipp! Szerintünk szuper ötlet egy kazeines puding vacsorával zárni a napot: a lefekvés előtt fogyasztott kazein puding kalória csökkentve egész éjszakára ellátja a testedet megfelelő aminosavakkal, hogy reggel laposabb hassal ébredj!

 

Keverd ki a kazeined kis vízzel, esetleg zsírszegény joghurttal, hagyd állni egy 20 percet, és máris kanalazhatod be a kazein pudingot! Az egy adagnyi kazeint (30 g) általában 2-2,5 deci vízzel vagy tejjel javasolják, azonban ha csak egy decit öntesz hozzá, a kazein tulajdonsága, hogy kevés vízzel keverve még krémesebb, pudingszerű állagot vesz fel – amit plusz joghurttal, kis gyümölccsel még finomabbá tehetsz!

 

Melyik kazeint válasszam?

 

A kazeinek közül a Micelláris kazein az ász. Ezzel a technológiával egy még magasabb minőségű kazein fehérjét biztosított számunkra a MyProtein – amivel a fehérje szerkezete jobban megóvható, mint más eljárásokkal, így aztán még hatékonyabb immun-erősítő és izomépítő hatásokat biztosít.